Naujienos

Dialogas tamsoje – Dialog im Dunkeln: Patirtis, keičianti požiūrį į įtraukųjį ugdymą

2025 m. kovo 5 d.Dialogas tamsoje – Dialog im Dunkeln: Patirtis, keičianti požiūrį į įtraukųjį ugdymą

Dialogas tamsoje – Dialog im Dunkeln: Patirtis, keičianti požiūrį į įtraukųjį ugdymą

Įtraukiojo ugdymo svarba yra ne tik vaikui, bet ir jo šeimai, mokyklos bendruomenei bei visai Lietuvos švietimo sistemai. 8 klasės mokiniai priėmė vokiečių kalbos mokytojos Jurgitos Eidukonienės iššūkį ir dalyvavo unikalaus formato pamokoje – „Dialogas tamsoje – Dialog im Dunkeln“.

Šioje pamokoje mokiniai turėjo galimybę gilintis į aklųjų ir silpnaregių gyvenimo iššūkius. Jie patyrė, ką reiškia valgyti tamsoje, susipažino su Brailio raštu ir net bandė užrašyti savo vardą. Mokiniai taip pat išmėgino aklųjų ir silpnaregių mobilumo ir lytėjimo galimybes, stengdamiesi įsivaizduoti pasaulį, kuriame rega nėra pagrindinis informacijos šaltinis.

„Man buvo nejauku...“, „Aš bijojau, bet buvo įdomu.“, „Jaučiausi pasimetęs, bet pasitikėjau draugais.“ – taip mokiniai apibūdino savo patirtas emocijas ir išgyvenimus. Ši pamoka padėjo ne tik geriau suprasti įtraukiojo ugdymo svarbą, bet ir skatino mokinius stiprinti empatiškumą bei atsakomybę už kitų gerovę.

Šis išbandymas praturtino mokinių žinias apie aklųjų ir silpnaregių pasaulį, atskleidė, kaip svarbu ugdyti socialinę atsakomybę ir įtraukti kiekvieną į švietimo procesą, nepaisant jų galimybių.